søndag den 26. maj 2013

Marineret mørbrad - hvordan

Marineret mørbrad - hvordan
Måske kender du en af disse. De der mørbradder der er hammerbillige, men bare ser rigtig kedelige og snaskede ud. I virkeligheden er de ikke så slemme. Jeg fik et rigtig dejligt måltid ud af denne - den blev mør, saftig og i det hele taget bare velsmagende.

Min plan med den var egentlig at lægge den i et fad med en masse smarte grøntsager, men i da det eneste vi havde var et løg og et æble, brugte jeg bare det. Men det gjorde skam ikke noget...

Ingredienser:
- 1 Hvidløgsmarinet mørbrad
- 1 æble
- 1/2 løg
- smør til stegning
- lidt vand
Tilbehør:
- bulgur
- jeg lavede horn med spinatfyld - opskrift kommer snart

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 200
Steg mørbraden i lidt smør på en pande til den er let gylden. 
Den skal IKKE være gennemstegt nu.





Hak det halve løg og steg det i sovsen fra mørbraden. 


Skær æblet i grove tern og steg også det med.







Kom sølvpapir i et fad og læg mørbradden ned i det. Kom æble og løg ned til det. Kog resten af sovsen op med en smule vand for at få al smagen med. Hæld sovsen over mørbrad og æbler og fold sølvpapiret op omkring maden. Kom fadet i ovnen og lav tilbehør imens. min mørbrad stod nok i ovnen i en lille time, men kødet har godt af at stå der i et stykke tid. Lav tilbehør imens.

Når kødet er mørt, og du har lavet tilbehør, tager du fadet ud af ovnen og lukker sølvpapiret op. Mørbradden skæres i skiver og serveres med bulgur, æblerne og sovsen fra fadet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar